Solucje Settlers4 Rzymianie Misja 1

W grze The Settlers IV kampania rzymian jest tak samo najłatwiejszą kampanią jak w grze The Settlers III. Dlatego warto właśnie rozpocząć swoją przygodę w grze właśnie z tą nacją :)

Rzymianie cechują się przede wszystkim tym, że ich budownictwo ma wyśrodkowane ceny potrzebnych budulców - oznacza to, że wybudowanie np. chaty drwala kosztuje 2 deski i 2 kamienie, a nie jak w przypadku majów 1 deskę i 3 kamienie. Dzięki temu budownictwo u rzymian rozwija się o wiele szybciej.

Warto też szybko wspomnieć o jednostce wojskowej rzymian - medykach. Dzięki nim Twoja armia po każdym starciu będzie poddana leczeniu, co sprawi, że Twoje wojsko będzie silniejsze i bardziej liczne.

 


 

Pierwszą misję rozpoczynamy (jak widać na powyższej mapie) na północnym wschodzie, posiadamy jeden okręt wojenny, który nie ma amunicji by ostrzeliwać wroga (niestety :P), ale może nam posłużyć do zwiadu i szpiegowania naszego nieprzyjaciela, lecz zanim zaczniemy bawić się okrętem zacznijmy rozwijać gospodarkę. Gdyż to właśnie od niej zależy czy się wyrobimy w czasie przed atakiem Wikigów i czy zdołamy się przed nimi obronić.

 

 

W pierwszej kolejności rozwijamy przemysł drzewny w tym celu zainwestujmy północno wschodnieHighslide JS terytorium (patrz screen obok) w przemysł drzewny czyli stawiamy 3 chaty drwala, 2 leśniczówki i 2 tartaki (gdyż mamy tylko 2 piły). Jak zapewne zauważyłeś są tam też skały, które tylko czekają, aż ktoś je rozłupie, koniecznie postaw tam 1 chatę kamieniarza.

Hym... Jak zapewne widzimy nasi budowniczy i kopacze ładnie pracują, ale... jakoś tak wolno to idzie - jakby brakowało jeszcze rąk do pracy.

Jak rozwiązać ten problem? To bardzo proste :) Klikamy w ikonkę pod mapą "Osadnicy" a następnie w drugą od lewej ikonę o nazwie "Podstawowe zawody". Tam możemy zwiększyć lub zmniejszyć ilość kopaczy i budowniczych. Jak widzimy mamy 5 łopat i 10 młotków. Dlaczego tego nie wykorzystać? :) Zwiększmy liczbę kopaczy i budowniczych z 5 do 10, zobaczmy jak chłopaki pięknie dzielą się pracą i jak szybko rozwija nam się osada.

 

Settlers

Ale, ale co to się stało? Brakuje nam wolnych osadników, którzy mogliby nam obsadzić budynek, w tym wypadku koniecznie postawmy średnią rezydencję - Ona zapewni nam zapas dodatkowych 25 osadników, gdy osadnicy z niej wyjdą to warto ją wysadzić w celu pozyskania zwrotu surowców, spokojnie żadnych protestów nie będzie gdyż nasza osada na samym początku zapewnia Highslide JS50 łóżek, a po wybudowaniu średniej rezydencji nie powinniśmy mieć  więcej wolnych osadników jak 30. Tak więc wysadzając średnią rezydencję zmniejszamy ilość niepotrzebnych łóżek na których i tak nikt nie śpi z 75 do 50 i odzyskujemy połowę drewna i kamieni, które przydadzą nam się do dalszego rozwoju gospodarki.

 

 

 

Nadszedł teraz czas by powiększyć  terytorium opracowałem specjalnie dla Was poniżej mapę na której białymi strzałkami zaznaczyłem jak macie rozszerzać swoje terytorium, natomiast te czerwone to po prostu jak atakować nieprzyjaciela, by szybko popsuć jego gospodarkę. Ale o tym trochę później.

 

 

Najpierw budujemy wieżę w kierunku południowo wschodnim tam znajdziemy potrzebne nam surowce do uzbrojenia wojska, wyślijmy w góry geologów (możemy ich zatrudnić poprzez kliknięcie w drugą ikonę od lewej pod mapą "Osadnicy" i trzecią od lewej "Specjaliści" zobaczymy, że mamy 5 młotków tak więc zatrudnijmy 5 geologów). Gdy geologowie będą przeszukiwać góry i znajdować surowce my zacznijmy budować gospodarkę żywnościową.

 

Postawmy na ładnej polanie chatę rolnika, który posieje zboże. Obok niego młyn, piekarnie i nosiwodę. Nie żałujmy desek i kamieni też na trzodę chlewną i rzeźnika. Chatę rybaka mamy już zbudowaną na samym początku gry.

 

SettlersJak widzimy geolodzy zdążyli już przebadać całą górę, która prezentuje się o tak (patrz screen obok)

Zabieramy się teraz do budowania kopalń. Stawiamy 1 kopalnie węgla, 1 kopalnie żelaza i 1 kopalnie złota

 

Następnie zbudujmy 1 hutę żelaza, 2 warsztaty płatniarzy, 1 kuźnie, 2 przetapialnie złota i koszary, zacznijmy rekrutować wojsko tylko na 3-ecim poziomie. Z praktyki wiem, że wojsko na 1 poziomie to tylko marnowanie cennych surowców oraz żywności - zboże potrzebuje trochę czasu zanim urośnie i zostanie przerobione w młynie na mąkę, a ryby mogą się skończyć. Tak więc produkujemy nie w ilości lecz w jakości :)

 

1 miecz + 2 sztabki złota = rycerz na 3ecim poziomie, który potrafi sam zdobyć 3 wieże bronione przez rycerzy 1go poziomu.

Reasumując wojsko na 1 poziomie rekrutujemy tylko wtedy kiedy.

a) Zabraknie nam złota

b) Wróg nas osacza i niema czasu na powolną rekrutację, gdyż każdy opór z naszej strony jest mile widziany w naszej osadzie. Highslide JS

 

Czas na mane czyli czary :)

Budując wieżę w południowo wschodnim kierunku zapewne zauważyłeś takie przedmioty leżące w trawie (obrazek obok)

 

Jest to wino, budując małą świątynie kapłan wlewa je w ofierze bogom, którzy w zamian dają Ci mannę. Za mannę można Kapłanem z dużej świątyni rzucać czary z prośbą o dary (np. miecze, łuki, deski), lub też wzywać pioruny, które mogą odmienić losy twojej armii podczas walki Settlersbezlitośnie trafiając w żołnierzy wroga.

Winiarnie należy wybudować na oświetlonym wzgórzu - takie miejsce znajdziemy niedaleko obok kopalń.(patrz screen z lewej)

Cały czas pamiętajmy, aby budować duże rezydencje, tak, aby ilość osadników minimum wynosiła 120 w późniejszym etapie gry. Czym więcej to tym lepiej :)

Na północy zaznaczyłem białą strzałką powiększenie terytorium w celu zdobycia skał, możemy to zrobić za pomocą pionierów.

W tym celu musimy za pomocą kuźni wykuć 5 łopat i w dziale osadnicy ==> Specjaliści zatrudnić 5 pionierów, którzy po wskazaniu północnego terytorium zaczną poszerzać granicę.

Teraz zacznijmy poszerzać granicę wieżami na południowy zachód aż do pustyni tak, aby graniczyć z wikingami. Zobaczmy na statystyki. Jak widać prezentują się one o tak:

 

 

Niby naszych wojaków jest mniej niż u przeciwnika, ale są o wiele lepiej Highslide JS przeszkoleni :) Jeśli jednak chcecie się czuć bardziej pewni siebie możecie szybko zrekrutować wojaków na 1 poziomie, twoje statystyki Settlerswskoczą szybko do góry i spokojnie przegonisz nieprzyjaciela :)

Dobra wojsko już mamy to ruszamy do ataku, nie zapomnijmy o kapłanie, który będzie sprowadzał za mane burze na wojska nieprzyjaciela :)

Starajmy się atakować tak jak czerwoną strzałką pokazałem na mapie Highslide JS, ważne jest to, aby nieprzyjaciela oderwać od łańcuchów górskich, które zasilają surowcami jego nowo tworzące się oddziały, gdy już to zrobimy  możemy spokojnie podbijać całe terytorium Wikingów. Gdy zdobędziemy wszystkie wieże zwyciężymy, a Wikingowie poniosą sromotną klęskę o czym mówią nam poniższe statystyki oczywiście ta niebieska linia to wykres spadkowy Wikingów, a czerwona górująca to  nikt inny tylko ja SUPER_SMOKI138 oraz na pewno także Ty po przeczytaniu tego poradnika :)

 

 

A tak prezentuje się obraz z satelity nad naszą osadą - dobrze, że nie było zachmurzenia. :)

 

Settlers

 

 

Gratisy do solucji - save-y

Save 1 - 25 minuty gry - Rozwinięta gospodarka

Save 2 - z dużą armią przed atakiem.

Save 3 - po wygranej grze.

Programing: kreatywna-strona