The Settlers - Niespodziewana zmiana miejsc

Drodzy Settlersmaniacy, Dzisiejszy news miał być napisany na zupełnie inny temat, planowałem przetłumaczyć dla Was z języka niemieckiego kolejnego wspaniałego bohatera dla najnowszej części Settlersów. Plany swoje oddalam trochę w czasie, ponieważ nastąpiła bardzo zaskakująca nas wszystkich zmiana i być może czujecie się trochę zaniepokojeni, co się dzieje z Waszą ulubioną serią The Settlers. Samemu jest mi bardzo trudno zrozumieć tą nagłą zmianę, ale będę się starał najlepiej jak potrafię wyjaśnić Wam wszystko. Otóż CD Projekt podąża nową drogą i prawdopodobnie będzie w przyszłości nowym, wspaniałym producentem gier komputerowych, obecnie trwają ostatnie przygotowania do premiery gry Wiedźmin, która pochłania ogromne koszty finansowe jak również czasowe, dlatego też podjęto decyzję o sprzedaniu praw autorskich do wydania gry The Settlers firmie zajmującej się dystrybucją gier na polskim rynku Cenega Poland. Chciałbym zaznaczyć, że jest to bardzo znana i dobra firma, chcę Was wszystkich zapewnić, że nowe Settlersy będą wydane na bardzo wysokim poziomie, ponieważ firma ta od wielu lat marzyła o tym, aby posiadać w swej kolekcji tą świetną strategię jaką są Settlersy, ubiegali się o to przez bardzo wiele lat i nic nie wskazywało, że będą je kiedyś naprawdę posiadać, ponieważ ta gra jest jak marzenie, które wydaje się nie do spełnienia. Stało się jednak inaczej i spełniło się. Jedyne co możemy zrobić my Settlersmaniacy to pogratulować tej firmie, że udało im się to osiągnąć. Cieszmy się razem z nimi, pogratulujmy im sukcesu, ponieważ dla nich to jest wielkie święto posiąść grę co ma 14 lat tradycji i daje takie duże perspektywy na przyszłość. Czuję to w podświadomości, że bardzo się tym cieszą i zauważyłem, że w dniu w którym dowiedzieli się, że będzie ona należeć do nich weszli na moją stronę i bawili się na niej odtwarzając ponad 200 razy zadedykowany nam teledysk zespołu Linkin Park :) Byli tak szczęśliwi, że aż posłuchali sobie tej muzyki, że ten wspaniały zespół śpiewa również i dla nich. Trudno nam w to wszystko uwierzyć i bardzo trudno jest nam się przestawić i przyzwyczaić do tak dużych zmian, przywykliśmy do myśli, że jesteśmy związani z CD Projektem i bardzo identyfikowaliśmy się z tą firmą, dużo osób nas tam zna i my znamy wielu z Was, mamy nadzieję, że te wspaniałe znajomości pozostaną nadal między nami i, że żadne zmiany nie są w stanie zniszczyć naszej przyjaźni, ponieważ jak wiecie jesteśmy prawdziwymi Settlersmaniakami i zapewniamy Was ze swojej strony, że zrobimy wszystko, co tylko człowiek może uczynić, aby nasz serwis był coraz lepszy, piękniejszy i jak najlepiej Wam służył. To uroczyście Wam obiecujemy i przyrzekamy, że na pewno nie zawiedziecie się na nas. Pozdrawiamy, SUPER_SMOKI138 I HYPER_SMOKI

Kestral - Dyplomatyczny bohater w Settlersach!

Witajcie Settlersmaniacy, Kestral nie miała szczęścia zasmakować spokojnego i serdecznego dzieciństwa .Jej życie składało się z ciągłych ucieczek, ponieważ jej ojciec mianował się królem złodziei. Jego czyny doprowadziły do tego, że został schwytany i jak zwykły złodziej stracony . Najstarsza jego córka Kestral nauczyła się, że najważniejszym podarkiem w życiu jest to, aby zamienić najgorszego wroga w przyjaciela. Jej ojciec był wrogo nastawiony do ludzi i był porywczym człowiekiem, tymczasem jego córka Kestrel była zupełnie inna i potrafiła dyplomatycznie rozwiązać największe problemy. Większą satysfakcję sprawiało jej rozwiązanie problemu w dobrym stylu i z klasą niż zaostrzanie konfliktów - sprawiało jej to wielką satysfakcję i postanowiła nie zawracać z dobrej drogi, chciała pozostać sobą i żyć wedle dobrych zasad. Cechowała się dużą elastycznością w trudnych sytuacjach, dzięki czemu wpłynęło to na jej wizerunek i odpowiedzialność Niektórzy władcy próbowali wykorzystać Kestral do swoich niecnych celów, proponując jej, aby wykonała dla nich różnego rodzaju złe usługi, wiedzieli, że świetnie sobie poradzi z tego typu zadaniami, Kestral jednak nie chciała brać w tym udziału. Duży wpływ na jej osobowość miał Eliasz, który jest kupcem i dobrym życiowym doradcą, to właśnie jemu ze wszystkiego się zwierzała i do niego w trudnych chwilach przychodziła po poradę. Eliasz jest jej sumieniem, po rozmowie z nim Kestral nigdy nie jest w stanie zrobić czegoś naprawdę złego, ponieważ zawsze w sercu nosi jego dobre słowa i rady, dlatego nie słucha złych propozycji władców stając zawsze po stronie osadników, bardzo się o nich troszczy i pomaga im w trudnych chwilach. Osadnicy uwielbiają ją i wspierają za co jest im bardzo wdzięczna. Jeżeli przeciwnik jest bardzo agresywny wobec niej, za wszelką cenę pragnie z nią walczyć i w żaden sposób nie chce dojść do porozumienia, wówczas Kestral wycofuje się i wybiera mniejsze zło, ucieka zapobiegając w ten sposób rozlewowi krwi. Potrafi bardzo sprytnie i w szybkim tempie zniknąć nieprzyjacielowi z oczów niczym kamfora. Pozostawia go w olbrzymim zaskoczeniu i zdumieniu, ponieważ nieprzyjaciel nie jest w stanie ustalić jak tego dokonała, oraz gdzie się podziały jej manatki? Kestral to bohaterka, która nie daje się przekupić do rozbojów i kradzieży. Nie mniej jednak widząc, że osadnicy są w bardzo ciężkiej sytuacji finansowej, decyduje się na ograbienie skarbca nieprzyjaciela, tak, aby ludzie mogli przetrwać najgorsze chwile. Jest to bardzo duża zaleta tej bohaterki, również umiejętności dyplomacji i perswazji są bardzo cenne, ponieważ rozładowują konflikty i wpływają przyjaźnie na stosunki pomiędzy sąsiadami. Dzięki temu osadnicy nie są agresywni wobec siebie, a wręcz przeciwnie rozwija się między nimi przyjaźń i możliwość atrakcyjnego i korzystnego handlu, oraz wymiany towarów. Ta bohaterka ma jeszcze jedną wielką zaletę, nie boi się ciemności, oraz gęstych mrocznych puszczy, może z łatwością przeprowadzić nasze wojsko i dodać im otuchy, robiąc to w bardzo oryginalny sposób, opowiadając im śmieszne anegdotki i dowcipy, jest wyjątkowo towarzyska i potrafi dowartościowywać rycerzy, wpływając na ich dobre samopoczucie, dzięki niej są oni w stanie przebrnąć przez najgroźniejsze mroczne lasy i puszcze. Kestral to wspaniała bohaterka, która rozwiąże wiele Waszych problemów w Settlersach - mamy nadzieję, że ją bardzo polubicie, bo naprawdę zasługuje na Waszą sympatię i uznanie :) Pozdrawiamy: SUPER_SMOKI138

Forumaniaka już jest! :)

Witajcie Settlersmaniacy! Dla wszystkich mamy wspaniałą wiadomość, ponieważ od dzisiaj ruszyło oficjalne forumaniaka, na które serdecznie zapraszamy wszystkich Settlersmaniaków, wszystkie osoby, które chcą sobie porozmawiać w miłym towarzystwie, potrzebujące pomocy i wsparcia w grze, oraz chcące podzielić się swoimi spostrzeżeniami - serdecznie zapraszamy na nasze forumaniaka. Pozdrawiam, SUPER_SMOKI138

Lord Marcus - Mężny bohater w Settlersach

Witajcie Settlersmaniacy! Marcus pochodzi z Vestholm i jest najstarszym synem w rodzinie, już jako dziecko pracował razem z ojcem jako drwal i uczył się prowadzić siekierę i miecz. W młodości często udowadniał swoją odwagę, pomagając ludziom odbijać stado wilków. Udowadnia przez całe swoje życie, że nadzwyczajny talent który posiada nie pozostał zmarnowany. Jako Pan wielkiego miasta szczyci się wieloma zwycięstwami wielu bitew. Jest mężczyzną ludu, osadnicy czczą go na podstawie jego uczciwości w wypłacaniu osadnikom dobrego zarobku za wykonaną dla niego pracę. Nic nie leży bardziej mu na sercu, niż strzec wszystkiego, co posiada pod swoim władaniem. Jest wspaniałym przykładem, wprowadził szlachetne zwyczaje z Vestholm z miejsca z którego pochodzi i właśnie dzięki temu jest on dobrze znany w kraju. Przewodzi innym rycerzom, ma u nich posłuch i wzmacnia ich morale, służąc jako wzór do naśladowania. Jest przekonany, że złe postępowanie, ociąganie się i zwlekanie, zawsze prowadzi nieprzyjaciela do sukcesu i, że trzeba stanąć naprzeciw każdemu niebezpieczeństwu bezzwłocznie, aby mu zapobiec. Mężny Lord Marcus zaopatruje swoich żołnierzy podczas ataku na nieprzyjaciela w dodatkowe pochodnie, które możemy użyć do niszczenia budynków obronnych nieprzyjaciela. Jest to bohater na którego zawsze możemy liczyć w najtrudniejszych chwilach na polu walki, wzmacnia motywację wśród żołnierzy podczas walki. Zapraszamy na film z naszym internetowym przyjacielem Marcusem ;) Pozdrawiamy, SUPER_SMOKI138 i HYPER_SMOKI

Nowy lay-out

Witajcie Settlersmaniacy. W ten piękny wakacyjny wieczór piszemy dla Was z internetowej kawiarenki w Jastarni i bardzo się cieszymy, że właśnie z tego miejsca przyszło nam puścić dla Was nowy lay-out, który uważamy za równe piękny jak miejsce z którego Wam go wysyłamy. Niech cząstka naszego Bałtyku ze złotymi plażami, wzburzonymi falami i cudownymi zachodami słońca pozostanie z nim na długi czas. Niechaj nowy wygląd strony cieszy Was jak najdłużej, bo wszyscy Settlersmaniacy są wyjątkowi i zasługują na wszystko co najlepsze. Projekt obecnego lay-outu powstał pół roku temu i był naszą pierwszą w życiu samodzielną pracą w projektowaniu wyglądu strony. Długo zastanawialiśmy się który z bohaterów ma być umieszczony na stronie, wybraliśmy bohaterkę na koniu, która jest lekarką tak samo jak dawny redaktor strony, który kiedyś jako nastolatek prowadził ją, a teraz jest lekarzem. Chcieliśmy w ten sposób połączyć teraźniejszość z przeszłością, aby strona miała swoje korzenie i historię, ponieważ jesteśmy bardzo dumni z naszych poprzedników, szczególnie tych, którzy przez wiele lat prowadzili strony o wcześniejszych częściach Settlersów. Często zamieszczamy ich wyjątkowe prace i sami czerpiemy z nich siłę i entuzjazm, bo bycie redaktorem to rodzaj służby dla drugiego człowieka, która jest czymś trudnym i niełatwym dla młodych ludzi. Dlatego słowa uznania należą się redaktorom wszystkich serwisów, którzy podjęli się tego wyzwania. Połączyliśmy już chyba wszystkich redaktorów Settlers, ostatni z nich to Y@ck, który prowadził stronę przez sześć lat i którego prace są w trakcie umieszczania, kiedyś wszyscy dawni redaktorzy myśleli o tym, aby połączyć siły i stworzyć wspólnie serwis. Po wielu latach udało nam się połączyć wszystkich razem i spełniliśmy ich marzenia. Może to, było naszym głównym zadaniem, być może po to los rzucił nas na tą stronę, aby przywrócić ich pracę do życia i połączyć wszystko w całość. W pracach dawnych redaktorów jest wielka pasja do starszych części Settlersów, nikt dzisiaj nie będzie umiał tak wspaniale o nich pisać i z taką fascynacją, jak wtedy, kiedy były nowością i odkrywało się ich dopiero wszystkie zalety, wspaniałej gry i zabawy. Chcielibyśmy, aby dawni redaktorzy odezwali się do nas, abyśmy mogli się lepiej poznać, bo większość z nich znamy tylko z archiwalnych wpisów. Pragniemy jeszcze wspomnieć o osobie, która wykonała graficznie naszą stronę, jest nią nasza przyjaciółka, która jest w czołówce najlepszych grafików w Polsce, poznaliśmy ją niedawno, ale mocno zaprzyjaźniliśmy się z nią. Jest kimś wyjątkowym, zawsze myśli o innych i uwielbia grać w Settlersy. Praca z nią jest jak wielka przygoda, jesteśmy wprost oczarowani jej postawą, fajnie, że z taką chęcią zrobiła dla nas wszystkich ten oryginalny lay-out. :) Wszystkie osoby, które chcą napisać parę słów odnośnie nowego wyglądu strony prosimy o wpisanie się tym razem, aby było oryginalniej na naszego gramsajta. Pozdrawiamy SUPER_SMOKI HYPER_SMOKI

The Settlers VI - Wzlot Królestwa - Beta testy

Witajcie Settlersmaniacy! Mam dla Was miłą wiadomość, dzisiaj ruszyły beta testy najnowszej części gry The Settlers - Wszystkie osoby, które są ciekawe nowej części Settlersów i chcący ją przetestować zapraszamy pod ten adres z którego można pobrać próbną grę. Aby pobrać grę wystarczy tylko zarejestrować w serwisie gamespot.com Serdecznie wszystkich zapraszamy do Beta Testów i bardzo dziękujemy Mateuszowi "SSj2" Delikat za informację. Pozdrawiamy SUPER_SMOKI138

The Settlers Wzlot Królestw - Demo już jest!

Witajcie Settlersmaniacy! Z ostatniej chwili: pojawiło się nowe demo, gry The Settlers VI Wzlot Królestw o wadze 1,4 GB - Demo gry możecie pobrać z tego adresu. Serdecznie zapraszamy! SUPER_SMOKI138

The Settlers VI - Wzlot Królestw - Znamy już wymagania gry!

Witajcie Settlersmaniacy! Mamy dla Was najświeższą informację prosto ze studia Blue Byte dotyczącą wymagań gry The Settlers VI - Wzlot Królestw, zanim zaproszę do zapoznania się z nimi chcę Wam powiedzieć, że jest bardzo dobrze! Profesjonaliści z firmy Blue Byte udowadniają nam, że można zrobić wspaniałą grę z niskimi wymaganiami sprzętowymi. Wymagania minimalne: * System operacyjny : Windows XP, Windows Vista * DirectX 9.0c * Pentium 4 1.8 GHz, Athlon XP 1800+ Procesor * 512 MB RAM * DirectX 9.0c kompatybilna w 100% z grafiką 64 MB , obsługującą Shader 1.1 i Pixel Shader 1.3 (Pixel Shader 2.0 - zalecane) * NVIDIA GeForce4 Ti lub lepsza * ATI RADEON 9500 lub lepsza * DirectX 9.0c kompatybilna w 100% z kartą dźwiękową. Blue Byte wraz z Ubisoftem szykują wspaniałą niespodziankę dla wszystkich Settlersmaniaków, którzy zakupią oryginalną grę The Settlers VI - Wzlot Królestw. O jaką chodzi niespodziankę? Jeszcze nie wiadomo. :-)

Alandra - Wspaniała bohaterka w szóstej części Settlersów.

Alandra będąc małym dzieckiem bardzo fascynowała się historycznymi opowiadaniami i baśniami na temat wspaniałych i walecznych rycerzy, całe jej dzieciństwo było przepełnione tymi wspaniałymi baśniami. W rodzinnym domu wychowywała się w duchu wielkiej odwagi, waleczności o dobro królestwa, sprawiedliwości między ludźmi i walki ze złem. settlers Wychowując się w przekazywanych jej ideałach wyrosła na wspaniałą i odważną młodą szlachciankę o bardzo bujnym temperamencie woląc rozwiązywać problemy mieczem, a niżeli oczekiwać na zły przebieg wydarzeń. Jest ona dla nas bardzo wielkim wsparciem i zawsze możemy na nią liczyć w sytuacjach, kiedy nas niepokoi zachowanie przeciwnika, ponieważ to właśnie ona potrafi uprzedzić nasze złe przeczucia i wspomóc nas w trudnych sytuacjach, pokazując na polu walki swoją odwagę, patriotyzm i moc uzdrawiania. Alandra zawsze bezzwłocznie przybędzie nam na pomoc jeśli ją tylko wezwiemy. W młodości szybko okazało się, że posiada wielki dar i zdolności medyczne, które postanowiła rozwijać, aby pomagać cierpiącym ludziom i ratować ludzkie życie, wymyśliła cudowną tynkturę z ziół, która jest bardzo pomocna w leczeniu ciężkich ran, dzięki temu lekowi w niewiarygodny sposób zamykają się wszystkie ciężkie rany, jest tak wspaniałym i biegłym lekarzem, że posiada nawet umiejętność składania złamanych kończyn. Udzielając choremu pomocy i aplikując mu lek stara się przekazać swoją wiedzę robiąc pacjentowi wykład w jaki sposób ma dbać o siebie i o zdrowie ostrzegając go przed niebezpiecznymi sytuacjami dla życia, prosi, aby więcej uwagi zwracał na swoje życie i zdrowie. Alandra to wspaniała i piękna bohaterka na cudownie rozpędzonym i galopującym koniu, która cechuje się wielką odwagą, niezłomnością w działaniu i zawsze ofiarowuje nam swoją szybką i trafną pomoc, broniąc prawa i pozytywnych cnot, przekonuje nas, że wszystkie problemy na świecie można rozwiązać, pomimo, że niektórzy ludzie tego nie robią. Jest gotowa całym swoim ciałem oddać się woli Bożej i wolności dla królestwa. Całe jej życie zadedykowane jest tym ideałom i drodze, ku prawdzie, wolności i wierze. Jestem przekonany, że właśnie ona będzie największą ulubienicą wszystkich graczy i jestem pewny że wszyscy bardzo ją pokochają. Pozdrawiam SUPER_SMOKI138



The Settlers VI Wzlot Królestwa - Poradnik do gry.

Witajcie Settlersmaniacy! Zbieramy dla Was wszystko, co się tylko da, wszelkie nowinki, aby strona była nowatorska. Dlatego mamy dzisiaj dla Was kolejną niespodziankę - zrobiliśmy Wam w prezencie nowy poradnik do Settlers VI, gry jeszcze nie ma w sprzedaży, ale jest już zrobiony zwięzły poradnik. Mamy nadzieję, że dzięki niemu będziecie najlepszymi graczami na świecie, że dacie wszystkim w internecie ostro popalić. Tego życzymy Wam ze wszystkich sił! The Settlers VI - Wzlot Królestwa będzie grą w której naszym pierwszorzędnym celem jest wybudowanie tętniącego życiem królestwa i rozwinięcie systemu gospodarczego. Tym razem w świecie Settlersów mamy inne wymagania dla każdego Osadnika niż w poprzednich częściach, cała gospodarka polega na potrzebach naszych osadników, którzy muszą spożyć pokarm, czuć się bezpiecznie w kraju, muszą być odziani, żyć w czystości jak i dobrobycie. Bezpieczeństwa naszym Osadnikom nie zapewnimy poprzez bogactwa materialne, w naszej krainie musi być zapewniony spokój . Surowce - Lasy – drzewa ,(poprzez wycinkę), będą wykorzystywane jako drewno do budowy. - Dzikie zwierzęta (dzięki polowaniom), zdobycie mięsa, oraz odzieży dla osadników. - Rybołówstwo – ryby (poławianie ich), wykorzystanie ryb jako pokarmu . - Dziko rosnące ziela ,(zbieranie) i wykorzystywanie w celach farmaceutycznych i medycznych. - Kamieniołomy i kopalnie żelaza (wydobywanie) , zdobycie kamieni i żelaza do dalszego rozwoju gospodarki i strategii. - Farmy - uprawy zbóż, hodowla zwierząt uzyskanie mleka i wełny dla tkaczy, oraz uzyskanie zboża na mąkę. Niektórymi surowcami należy gospodarować się bardzo ostrożnie, ponieważ wyczerpują się w naturze i może nam ich zabraknąć. Bez osadników dalsze przetwarzanie surowców nie jest niemożliwe. Żywność dla nich produkować będziemy z surowych ryb, mięsa, zboża jak i również mleka. Do zadań tkaczy będzie należeć wyprodukowanie odzieży z wełny owczej. Miotły w gospodarstwach, będą służyć do sprzątania domów z kurzu. Osadnicy do utrzymania czystości będą potrzebować mydła ,które wyprodukują w mydlarniach . Ziołolecznictwo pomaga bohaterce Derweili uzdrawiać ludzi. Tawerny (w których osadnicy mogą napić się miodu pitnego) poprawią nastrój naszych mieszkańców. Drzewo i żelazo stają się ważne w późniejszym etapie gry w celach militarnych. Drogi i transport. Jak szybko osadnik wykonuje pracę, zależy od tego, jak długą drogę musi przebyć w celu załatwienie sprawy. Załóżmy, że piekarz musi czekać pół dnia na zboże od chłopa, który mieszka na drugim krańcu mapy, przez ten czas piekarz mógł upiec wiele bochenków chleba, jeżeli tego nie zrobił będzie w tym czasie brakować chleba dla osadników , dlatego ważne jest, aby budować budynki blisko siebie i tworzyć jak najkrótsze drogi. Można także przyspieszyć transport budując szerokie ulice. Rozbudowa Budynków Budynki w miastach mogą mieć maksymalnie trzy piętra, na każdym piętrze żyje jedna osoba. Osadnicy martwią się sami nad spełnieniem własnych potrzeb i jakich potrzebują surowców do prowadzenia domu. Budynki poza miastem są budowane z większymi odstępami między sobą, ponieważ potrzebują one miejsca na zborze. Osadnicy z poza miasta zbierają szybciej surowce niż osadnicy żyjący w mieście, ponieważ ich transport do miasta jest bardziej płynny i mniej zakorkowany, budynki rolnicze dysponują osłami, dzięki czemu możemy przywieść więcej surowców w wozach. Pieniądze Pieniądze otrzymujemy poprzez przychody z podatków, które składa się w specjalnych kolektach lub w kościele. Mamy możliwość zarządzaniem podatkiem, możemy je dowolnie powiększać bądź pomniejszać. Czym mamy większy podatek tym większą możemy mieć armię. Handel W świecie Settlers - Wzlot Królestwa nie wszystkie towary możemy sami wytwarzać. Niektóre dobra możemy osiągnąć tylko i wyłącznie poprzez drogę handlową, która jest oparta na stosunkach dyplomatycznych z naszymi sąsiadami. Mamy również możliwość handlu z naszym wrogiem lecz niestety taki układ jest dla nas bardzo niekorzystny dlatego dobrze mieć w sąsiedztwie sprzymierzeńca, który będzie miał bardziej przychylne warunki, atrakcyjną ofertę do wymiany. Dokonywać transakcji możemy na naszym własnym placu targowym lub w naszych magazynach. Za zarządzanie tymi zasobami odpowiedzialny jest nasz bohater, który może również robić zakupy potrzebnych towarów dla naszej osady u sprzymierzeńców. Każdy zakupiony towar jest przenoszony za pomocą specjalnych karawan od magazynu sprzedawcy do placu targowego kupującego. Te wózki są powolne i podatne na napady, dlatego warto zapewnić im obstawę w postaci wojska lub wyznaczyć krótką i bezpieczną drogę do naszej osady. Gra The Settlers – Wzlot Królestwa ,daje nam wiele wyzwań jak budowa funkcjonalnej i efektywnej gospodarki. Jeżeli uda nam się zapanować nad gospodarką, to tylko wtedy będziemy mogli zawładnąć potężną armią większe terytoria. System gospodarczy polega na zapewnieniu potrzeb każdego osadnika, czyli: Pokarmu, ubrania, rozrywki, czystości oraz, dobrobytu i bezpieczeństwa.. Surowce Drzewo - Lasy z których zdobywamy drewno do budowy osady może zostać wycięte ( jest odrastającym surowcem) - W pobliżu żyjące stada dzikich zwierząt, można wykorzystać do produkcji żywności jak i materiałów do ubrań. - Łowiska w pobliskiej wodzie ( niestety, bardzo szybko się kończą i nie wystarczą nam na zbyt długo.) - Dziko rosnące ziela, potrzebne są do rozwoju medycyny. - Kamieniołomy i Kopalnie żelaza pomogą nam powołać armię. Najważniejszymi zasobami budowlanymi są drzewa i kamienie, które podczas gry zawsze znajdziemy w wystarczającej ilości, musimy zwrócić uwagę na zaopatrzenie spożywcze, które bardzo łatwo możemy je wyczerpać. Oprócz wędkarstwa i pędzenia dzikich zwierząt, powinniśmy wyhodować krowy i uprawiać zboże na soczystych i zielonych łąkach. Zwyciężajcie i bądźcie Championami.

The Settlers - Wzlot Królestwa - Nowy Trailer

Drodzy Settlersmaniacy! W oczekiwaniu na tą grę dla wszystkich Settlersmaniaków chciałbym pokazać trailer, który przedstawia jak będzie wyglądać nowa część Settlersów... Trailer w bardzo dobrej jakości możecie pobrać z naszego nowego szybkiego serwera, ale przygotowałem też małą niespodziankę dla niecierpliwych, już teraz na żywo możesz obejrzeć Trailer szóstej odsłony Settlersów bez długiego czekania! Znajdziecie go poniżej :) Serdecznie Zapraszam! :)

Spotkanie z Linkin Park

Witajcie Settlersmaniacy. Dzisiejszy dzień będzie dla wszystkich Settlersmaniaków wyjątkowy i niezapomniany, a to za sprawą dwóch bardzo miłych i fantastycznych wydarzeń. Bardzo miłą i wspaniałą wiadomością jest nowy wygląd strony, który na pewno od razu zauważyliście, mamy nadzieję, że przypadnie wszystkim do gustu i pokochacie ją tak jak tą starszą. Obecny lay-out jest wynikiem bardzo wielu przemyśleń i wytężonej pracy, ale myślimy, że było warto, bo efekt jest naprawdę wspaniały. Najważniejsze jest to, abyście mieli piękną i wyjątkową stronę, wygodną i nowoczesną w użytkowaniu i żeby nie zrobiło Wam się smutno za starszą, która też jest bardzo fajna, zachowaliśmy ją, abyście mogli na niej w przyszłości zakładać sobie przyjacielskie klany, do wspólnej gry w Internecie. Najbardziej fantastycznym wydarzeniem jest wspaniały koncertowy utwór oszałamiającego zespołu Linkin Park, który zadedykował swój niesamowity teledysk WHAT I’VE DONE, w wersji koncertowej tylko i wyłącznie dla wszystkich miłośników Linkin Parku i gry Settlers. To niesamowite! Zagrali dla nas! I w tym właśnie miejscu tańczymy szalony taniec radości, kankana, trojaka i kazaczoka razem. Do tego fajerwerki na niebie, spełniające się marzenia, które są tak piękne w rzeczywistości, że wydają się snem. Zawsze myśleliśmy o tym, aby ten wspaniały zespół zechciał krzyknąć na koncercie The Settlers, pozdrawiając nas w ten sposób, uszczęśliwiłby wielu z nas i jeszcze mocniej zespolił naszą Settlersową społeczność, szukaliśmy kontaktu poprzez młode osoby mieszkające w Stanach Zjednoczonych i mimo, że nasze starania okazały się niemożliwe do spełnienia, to jednak marzenie pozostało tak samo mocne i aktualne, tylko odłożone trochę w czasie. Pomyśleliśmy, że kiedyś coś wymyślimy i uda nam się je spełnić. Strona Settlers, oraz gramsajty, u bardzo wielu osób przepełnione były muzyką i teledyskami Linkin Parku, jakby rozkochując nas w tej muzyce i przygotowując na to spotkanie. Jesteśmy pewni, że myśli wielu z nas były skierowane w ich stronę i wielu z nas zawsze bardzo chciało pojechać na ich koncert, nie wszyscy będą mogli, ale zrobiliśmy razem coś wspaniałego przywołaliśmy telepatycznie*- Linkin Park i mamy ich jako swoich gości. Aby pomóc losowi zrobiliśmy film, który po dłuższym czasie udało nam się wysłać na konkurs Linkin Parku, już wtedy mówiliśmy, ”ale będzie się działo jak wygramy”, ale często też myśleliśmy, że jest to niemożliwe, z niecierpliwością odliczaliśmy dni do ogłoszenia wyników konkursu i oto nadeszły, jak szaleni biegliśmy ze szkoły do domu, nie zdejmując z siebie niczego od razu do komputera, a potem to już chyba wiecie, co było... Wielkie okrzyki radości w całym domu przez cały dzień. Naprawdę jest się czym cieszyć Linkin Park nie jest zwykłym zespołem są prawdziwymi Gwiazdami nie mogło nas nic milszego spotkać, nic wspanialszego, to wielka radość i wyróżnienie dla nas, ich piosenki są wyjątkowe, przejmujące niosą z sobą same dobre treści wpływające na to, kim się staniemy w przyszłości i jak będziemy postępować, są przykładem dla młodych ludzi na całym świecie. Posłuchajmy ich, zobaczmy ile pasji włożyli w swój nowy przebój, spójrzmy w oczy Chesterowi Benningtonowi, co chce nam przekazać, jest tylko On i my. To chyba jakaś magia. A oto zwycięski film, cieszymy się, że podobał się zespołowi Linkin Park. Dziękujemy za wyróżnienie, jesteśmy bardzo szczęśliwi. :) Pozdrawiamy Kamil.i.Maciek (SUPER_SMOKI138) *Telepatia – to niewytłumaczalny naukowo stan umysłu, dzięki któremu przywołujemy ludzi, których kochamy, przekazujemy im informacje o sobie, w bardzo wyjątkowych sytuacjach, kiedy nie mamy innej możliwości kontaktowania się z nimi.

The Settlers Dziedzictwo Królów - Poradnik gracza część 3

Witajcie Settlersmaniacy. I oto nareszcie nadszedł długo oczekiwany moment zakończenia naszego poradnika dla V części gry The Settlers Dziedzictwo Królów. Mam nadzieję, że będzie Wam dobrze służyć, a porady w nim zawarte sprawią, że ta wyjątkowa gra da Wam wiele radości, dostarczy mnóstwo niezapomnianych wrażeń i pięknych chwil, zakończonych wspaniałymi zwycięstwami. Dlatego przekazuję go w Wasze ręce opisany dokładnie tak jak sam postępuję krok po kroku. Jeżeli mielibyście kiedykolwiek jakiś problem w czasie gry, to proszę zadawajcie mi pytania, a ja Wam na nie odpowiem, a nawet udoskonalę jeszcze bardziej nasz poradnik. A więc pora kuć żelazo póki gorące, mam nadzieję, że ta wspaniała i ambitna gra zafascynuje Was tak samo jak mnie i że wkrótce zapragniecie się ze mną zmierzyć. Pozdrawiam SUPER_SMOKI138. Chciałbym udzielić jeszcze kilku osobistych porad odnośnie budynków, są to moje obserwacje, którymi chciałbym się z Wami podzielić :) Moim zdaniem nie opłaca się budować wież obronnych, ponieważ nie zdają one egzaminu, jest w nich słaba celność w walce ze zbyt mobilnymi jednostkami, a niestety przeciwnik atakuje nas właśnie mobilnymi, jeśli nie są chronione naszymi jednostkami, to łatwo można ją zniszczyć, ponieważ z wieży nie widać co się dzieje tuż pod nią i nie można się obronić, do tego potrzebna jest inna wieża, lub nasze jednostki. Wieże są bardzo drogie i nieopłacalne, wyglądają tylko ładnie na moich filmowych teledyskach :) Magazyny – Zawsze warto wybudować magazyn w pobliżu budynków : Chaty gliniarza, tartaków, kuźni, chaty alchemika, trzeba zwrócić uwagę, żeby magazyn taki umiejscowić w jak najkorzystniejszym miejscu, aby wszystkie te budynki, które wymieniłem miały do tego magazynu bliską odległość, najlepszym wyjściem jest postawienie go w samym centrum, tak, żeby wszystkie te budynki stały dookoła niego, rozbudowując budynki stawiamy za tymi pierwszymi kolejny krąg budynków i w ten oto sposób możemy postępować kilkakrotnie, budynki nawet z ostatniego kręgu i tak będą miały dosyć blisko do magazynu. Abyście to dobrze zrozumieli ukazuje to na screenie. Magazyn możemy rozbudować też do targowiska, dzięki któremu możemy zamienić nadwyżkę swoich surowców na inne potrzebne nam surowce, które akurat są nam potrzebne w danym momencie. Chaty – Możemy je wybudować w momencie kiedy mamy już wszystko wybudowane, czyli na samym końcu rozwoju miasta, są one bardo przydatne, kiedy chcemy przyspieszyć prace naszych osadników, mają oni wówczas możliwość odpoczynku w tych chatach i dzięki temu praca ich jest znacznie wydajniejsza, na początku gry w momencie kiedy mamy małe oszczędności, chaty te są dla nas zbyt drogie, aby je od razu budować, lepiej te oszczędności zainwestować w cegielnie, dzięki, której uzyskamy oszczędności z podatku. Poradnik mój został stworzony do gry w Kampanii, ale większość jego elementów nadaje się także do gry przez Internet, jest on jakby przygotowaniem i pierwszą pomocą do gry w rankingu, chciałbym jeszcze zaznaczyć, że cały rozwój gospodarki może wyglądać bardzo podobnie w Internecie, tak jak w moim poradniku, jedyne co możemy zmienić, ale nie musimy to jednostki wojskowe, to wszystko zależy od mapy na której się znajdziemy i od osób z którymi gramy, czy mają ochotę rozbudować dobrze gospodarkę, czy też szybko przystąpić do bitwy i zwycięstwa, musimy z przeciwnikami na początku gry ustalić pewne zasady w jaki sposób chcemy sobie pograć. Odpowiednio do danej sytuacji tworzymy wojsko, ale nadal łucznicy są bardzo wartościowymi żołnierzami chociaż dosyć często warto zainwestować w piechurów z białą bronią (z mieczami), przy atakach znienacka, warto stworzyć kawalerie konną, którą możemy zaatakować bezpośrednio na zamek i w najbardziej czułe miejsca przeciwnika. W Internecie obowiązują pewne zasady o których zawsze pamiętajmy, niektóre są ściśle przestrzegane przez graczy, szczególnie przez niemieckich, warto nauczyć się po angielsku i niemiecku kilku zdań grzecznościowych, którymi należy rozpocząć i zakończyć grę, wyrazić swój podziw nawet dla przegranego przeciwnika, który przecież walczył z wielkim oddaniem, dobrym pomysłem i często tylko odrobina szczęścia zadecydowała o naszym zwycięstwie. Nigdy nie zapominajmy o tych kilku słowach podziękowania za dobrą wspólną rozgrywkę. Dziękuję wszystkim serdecznie za uwagę, mam nadzieję, że po moich poradach uda Wam się dojść do perfekcji i będziecie siać postrach na międzynarodowych rozgrywkach w Internecie. Chciałbym, aby Polacy dzięki temu poradnikowi, byli wyróżniani w Internecie jako bardzo silni i niezłomni przeciwnicy, których bardzo trudno pokonać. Życzę miłej zabawy i wielu, wielu zwycięstw. Wszelkie prawa autorskie co do powyższych porad zastrzeżone i nie pytać czy można pożyczać, bo nie można, a ja nie umieć odmawiać, a jak ja odmawiać, to ciężko mi potem z czystym sumieniem spać, więc bardzo proszę nie dręczyć mnie po nocach :P. Z góry serdecznie dziękować Kamil. :)

The Settlers Dziedzictwo Królów - Poradnik gracza część 2

Witajcie Settlersmaniacy! Zgodnie z obietnicą przesyłam Wam drugą część poradnika do gry The Settlers Dziedzictwo Królów. Dowiecie się w nim jak szybko i sprawnie rozwinąć technologię, oraz jak najbardziej korzystnie stworzyć silną i mocną armię. Aby było Wam wygodnie pierwszą i drugą część poradnika umieściłem w dziale The Settlers V ==> Poradnik, w przyszłym tygodniu będzie tam także dołączona trzecia część, tak abyście mieli skompletowaną całość w jednym miejscu i mogli z niej korzystać w wygodny sposób. Tak więc czasu nie marnujcie i szybko trenujcie :) Rozbudowa Zamku Teraz jest dobry moment, aby rozbudować kasztel (Zamek podstawowy) do twierdzy (Zamek udoskonalony). Po kliknięciu w kasztel pojawi się panel, na którym można ustawiać podatki, które oznaczone są wykropkowanym tłem, natomiast rozbudowa zamku, która właśnie nas interesuje oznakowana jest zieloną strzałką, klikamy właśnie w ten znaczek i nasz zamek zaczyna się rozbudowywać. Koszt takiej inwestycji wynosi 300 talarów, 250 sztuk gliny i 300 sztuk kamieni. Następnie najbardziej dla nas korzystnie będzie opracowywać różne rodzaje technologii poprzez rozbudowanie szkoły do uniwersytetu i dobudowanie jeszcze jednej szkoły. Wówczas pracują dwie szkoły, każda nad inną technologią, która jak tylko zostanie opracowana, klikamy jak najszybciej na następną. W szkole możemy wykonać tylko dwie maksymalnie trzy technologie, należą do nich: Stopy (żelaza) Armię pieszą i Handel. W uniwersytecie opracowujemy technologię: Koła zębate, ciągnik łańcuchowy, metalurgia i druk, ponieważ właśnie te technologie na uniwersytecie zostaną dla nas najszybciej opracowane. Następnie bardzo istotną sprawą jest wsparcie duchowe osadników, ponieważ kaplice nie są już w stanie zapewnić im równowagi i duchowej pomocy, dlatego właśnie teraz jest najlepszy moment, aby rozbudować kaplicę do kościoła. Znowu potrzebujemy dwóch kościołów, aby msze św. były szybciej odprawiane i zadowalały wszystkich osadników. Nie zapominajmy o dzwonie, aby uderzyć w niego możliwie jak najczęściej. Tworzenie armii – uwaga, zdradzam sekret Super_Smokiego :) Najkorzystniejsze będzie stworzenie armii złożonej tylko i wyłącznie z łuczników. W pierwszej kolejności należy wybudować strzelnicę, aby ją wybudować konieczna jest opracowana przez szkołę technologia- armia piesza. Koszt takiej strzelnicy to 300 sztuk kamieni i 200 sztuk drewna. W strzelnicy płacimy za dowódcę pierwszego poziomu 150 Talarów i 60 sztuk drewna. Armie tworzymy na 1-szym poziomie, ponieważ jest to najbardziej opłacalne podczas gdy na trzecim poziomie, nie jest już, aż tak korzystnie, bo ten sam dowódca kosztuje 350 talarów i 70 żelaza. Niestety niektórzy gracze, tak właśnie robią na swoją niekorzyść, chcąc przyspieszyć rekrutację lepszego wojska, jest to duży błąd i bezsensowna strata finansowa, która może zaważyć na zwycięstwie. Teraz jest dobry moment, aby rozbudować budynki, ważne jest żeby rozbudować twierdze do fortecy, tartak do dużego tartaku, małą kuźnię do kuźni i kuźnie do wykańczalni. W wykańczalni powinniśmy opracować technologię dla łuczników taką jak lekka skórznia, przeszywanica, wzmocniona skórznia, wszystko to służy łucznikom do ochrony ich ciała, przed ranami zadawanymi przez nieprzyjaciela. W dużym tartaku - opracowujemy dla łuczników, strzały, które zwiększą zasięg i siłę ataku, są tam dwie technologie do opracowania. Wyrób strzał – Zwiększają zasięg i siłę ataku łuczników Groty liściaste – Zwiększają zagrożenia zadawane przez łuczników. Jeżeli mamy bardzo dużo łuczników, to możemy im zacząć dodawać wszystkie możliwe poziomy, celem ulepszenia naszej armii. Pamiętajmy także o tym, aby wraz z powiększeniem armii rozbudować także ośrodki wiejskie przekształcając je w miejskie, a miejskie w duże miejskie, w ten sposób limit ludności powiększymy z 75 osób do 125 osób, w każdym ośrodku. Pozwala to rekrutować większą armię i większą ilość osadników do pracy. Mając już rozbudowaną fortecę możemy w uniwersytecie opracować technologię biblioteki, dzięki niej możemy rozbudować kościoły do katedr. Dzięki temu będzie możliwość pobłogosławienia wszystkich osadników, ale nadal musimy oczywiście pamiętać o częstym uderzeniu w dzwon. W obecnym stanie mamy wszystko gotowe do obrony swojego terytorium, a nawet do ataku na nieprzyjaciela. Wystarczy wydać odpowiednie rozkazy swoim generałom i bohaterom, których należy trzymać zawsze w pobliżu swojego wojska. Przy obronie należy łucznikami ostrzeliwać nieprzyjaciela i stać raczej w miejscu, wojsko powinno być skupione, aby utrudnić pracę kawalerii. Przy ataku należy posuwać się powoli do przodu, ostrzeliwując cały czas przeciwnika. Pamiętajmy aby zniszczyć przeciwnikowi ośrodki wiejskie, kopalnie i budować w ich miejsce własne budynki w celu umocnienia naszej pozycji. Po odnalezieniu Zamku należy go zburzyć, wówczas przeważnie jest koniec gry, chyba, że mamy jeszcze jakieś misje do wykonania, np.: znalezienie skarbu. Najlepsze części dotyczące rozwoju osady oraz tajemnic militarnych już wkrótce! :-) Zapraszamy! Wszelkie prawa autorskie co do powyższych porad zastrzeżone i nie pytać czy można pożyczać, bo nie można, a ja nie umieć odmawiać, a jak ja odmawiać, to ciężko mi potem z czystym sumieniem spać, więc bardzo proszę nie dręczyć mnie po nocach :P. Z góry serdecznie dziękować Kamil. :-)

The Settlers Dziedzictwo Królów - Poradnik gracza część 1

Drodzy Settlersmaniacy. Dzisiaj mamy dla Was rewelacyjny poradnik SUPER_SMOKIEGO dla piątej części Settlersów. W lutym tego roku zostaliśmy witryną marca, wówczas był przeprowadzony na gram.pl wywiad z nami, ja jako Kamil pisałem, że jestem bardzo trudnym przeciwnikiem w piątej części Settlersów, przyznam się szczerze, że troszkę okłamałem Was, ponieważ sformułowanie trudny przeciwnik jest mało prawdziwe w moim przypadku, prawdę powiedziawszy jest mi bardzo ciężko znaleźć przeciwnika, który mógłby mnie nareszcie pokonać, w całym rankingu mam tylko siedem przegranych, które spowodowane są rozłączeniem się połączenia internetowego w czasie gry, co prawda nie mam pierwszego miejsca, ale od września w ogóle nie gram w Settlersy ponieważ prowadzę dla Was serwis, aby prowadzić dla Was tą stronę musiałem z czegoś zrezygnować, ale tylko do wakacji, które będą już niedługo, dlatego napisałem dla Was pierwszą część poradnika specjalnie z myślą o tym, że do wakacji podszkolicie się troszkę, nie poddacie się zbyt szybko i już w pierwsze wakacyjne dni zagramy sobie razem w piątą część Settlersów, bardzo bym tego chciał, ponieważ nie mam za bardzo z kim pograć, Niemcy panicznie się mnie boją i uciekają z mojego pokoju do gry jak poparzeni, rzucają szybkie "cześć, muszę iść" i już ich nie ma, a przecież sami widzieliście mnie na filmie z okazji drugiej rocznicy strony, że przecież nie jestem podobny do umięśnionego Sylvestra Stallone i naprawdę nie ma się czego obawiać :-) Nie mam pojęcia skąd mi się ta strategia wzięła w mojej głowie, może jestem drugim wcieleniem Tadeusza Kościuszki? Nie wiem co mam o tym sądzić, ale chciałbym się wszystkimi moimi tajnikami podzielić z Wami, pozostawiam dla siebie tylko kilka drobnym niuansów, które niech pozostaną moją tajemnicą, ale wszystkie najważniejsze i najistotniejsze porady macie właśnie w tym poradniku, mam nadzieję, że zainteresuje on Was i że go uważnie przeczytacie i przetrenujecie grę Settlers Dziedzictwo Królów razem z nim, zobaczycie jak szybko staniecie się bardzo dobrymi graczami i będziecie mogli siać postrach na całym świecie :-) Poradnik jest przygotowany dla Was w całości, ale będę go dla Was odpowiednio dozował około raz w tygodniu, abyście nie przesadzili z siedzeniem przy komputerze. A więc czas ciąć metal i krzesać iskry zaczynamy pierwszą część poradnika. Aby się z nim zaznajomić kliknij na czytaj więcej. Najistotniejsze jest, aby na samym początku gry: Kupić maksymalną ilość poddanych za talary, które otrzymujemy gratisowo na samym początku gry. Do zadań naszych poddanych będzie należeć - Wznoszenie budynków, utrzymanie ich w dobrym stanie, zdobywanie surowców, a w razie niebezpieczeństwa możemy przeobrazić ich w służącą nam pomocą milicję do zadań specjalnych i obrony. Poddani nie przynoszą nam zysków z podatków, ale mogą nas wzbogacić o szybkie wydobycie surowców naturalnych. Natomiast do zadań osadników będzie należeć – Wnoszenie do skarbca opłat w formie podatków, jeżeli o nich odpowiednio dbamy, odwdzięczą się nam wzmożoną motywacją do pracy i wytrzymałością. Jeśli zostaniemy zaatakowani możemy zadzwonić w naszym zamku na alarm, osadnicy schowają się w swoich budynkach i zaczną ostrzeliwać nieprzyjaciela. Na samym początku gry należy wybudować szkołę z surowców naturalnych, gliny i drewna. W szkole tej opracowujemy technologie tzw. Budownictwo. Dzięki technologii Budownictwa możemy wybudować tartaki, chaty ceglarzy, a we wszystkich wolnych szybach, które są najbliżej naszego zamku, należy wybudować kopalnie do wydobywania różnorodnych surowców. Wszystkich budynków musi być ok. 12-stu, wraz z tymi budynkami otrzymujemy osadników, którzy będą wypracowywać dla nas podatki. Z budynków tych powinniśmy otrzymać tak zwany średni podatek ok. +500 talarów przychodu. Jeśli brakuje nam funduszy na postawienie 12-stu budynków powinniśmy wesprzeć się poddanymi, którzy pomogą nam w zdobyciu surowców na budowę tych budynków, pozyskując drewno i wydobywając surowce. Jeżeli w skarbcu pokażą się talary musimy jak najszybciej zainwestować je w jedną technologię, najlepiej Piśmiennictwo, ponieważ najbardziej ona jest przydatna do budowy kaplicy, rozbudowy ośrodków wiejskich do miejskich, czyli powiększenia ilości wszystkich osadników. Jeżeli zostanie nam trochę talarów to cały czas inwestujemy je w poddanych zwiększając ich liczebność. Dzięki powyższym działaniom możemy podwyższyć podatek ze średniego, który wynosi + 500 talarów przychodu do Wysokiego + 1000 talarów przychodu w ten sposób możemy szybciej rozwinąć gospodarkę. Z czasem motywacja naszych poddanych będzie niestety spadać, z powodu bardzo wysokich podatków, będzie rosnąć niezadowolenie, aby się przed tym uchronić, należy wyburzyć kopalnie kamieni i zatrudnić 25 poddanych do wykopaliska, celem szybkiego wydobycia kamienia i wybudowania z niego nie jednej lecz dwóch kaplic, celem zwiększenia motywacji do pracy - dwie kaplice konieczne są właśnie w tym celu, aby szybciej odbywały się msze święte, zwiększające wiarę i motywację osadników. W między czasie powinniśmy pamiętać o rozwijaniu wszystkich dostępnych technologii, które są dostępne na początku gry, jest ich aż 4-ry rodzaje. We wcześniejszych naszych poradach opisaliśmy budownictwo i piśmiennictwo, ale należy pamiętać także o technologii alchemii – która pozwala budować chaty alchemików i małe kuźnie, oraz technologii pobór - pozwalającej rekrutować wojsko, na razie o podstawowych możliwościach uzbrojenia. Z rekrutacją wojska nie należy się spieszyć, na razie wystarczy nam tylko sama technologia, ponieważ to właśnie ona, pozwoli nam rozbudować kasztel ( Zamek podstawowy) do twierdzy (Zamek udoskonalony), zanim to jednak nastąpi należy pamiętać o rozwoju budynków, aby uzyskać podatek + 1800 talarów, powinniśmy wtedy posiadać ok. ponad 60 poddanych. Aby pomóc sobie w osiągnięciu tego celu musimy wyburzyć kopalnie, ale tylko żelaza i gliny, pozostawiając kopalnię siarki w nienaruszonym stanie, celem uzyskiwania dalszego podatku z tej kopalni. Siarkę jako surowiec potrzebujemy w niewielkich ilościach, tylko do rozwoju niektórych technologii, takich jak alchemia, stopy (żelaza), metalurgia i chemia, dlatego nie musimy się obawiać, że zabraknie nam siarki i możemy ze spokojnym sumieniem pozostawić kopalnie siarki w nienaruszonym stanie, dzięki której, przy okazji możemy podnieść podatek. Przy wyburzeniu kopalni żelaza i gliny postępujemy tak samo jak przy wyburzeniu kopalni kamieni, zatrudniamy 25 poddanych do wykopania tych surowców z kopalni. Przez cały ten czas rozbudowujemy miasto, aby osiągnąć +1800 talarów dochodów. W między czasie musimy pamiętać, aby korzystać z pomocy kaplicy i zadzwonić dzwonem około co dwie minuty, celem poprawienia motywacji osadników. Jeśli o tym nie będziemy pamiętać, to motywacja drastycznie spadnie poniżej granic wytrzymałości osadników, którzy zbuntują się, porzucą miejsce pracy i odejdą z miasta, aby żyć na wolności w wiejskim ośrodku. Co prawda po sześciu minutach wrócą z powrotem do miasta, ponieważ jest to tylko rodzaj protestu i krótka chwila odpoczynku dla nich, nie mniej jednak jest to dla nas duża strata finansowa, związana z brakiem uzyskania w tym czasie podatku, a jest to niebezpieczne, bo koszty utrzymania wojska nie maleją i może okazać się, że nasz podatek jest na minusie, wówczas nasze wojsko utrzymuje się z naszych talarów, które odłożyliśmy na rozwój osady i jest to dla nas niekorzystne. Dlatego pilnujmy, aby motywacja osadników nie spadła poniżej 50% i zawsze zadzwońmy dzwonem w kaplicy na czas. Najlepsze części dotyczące rozwoju osady oraz tajemnic militarnych już wkrótce! :-) Zapraszamy! Wszelkie prawa autorskie co do powyższych porad zastrzeżone i nie pytać czy można pożyczać, bo nie można, a ja nie umieć odmawiać, a jak ja odmawiać, to ciężko mi potem z czystym sumieniem spać, więc bardzo proszę nie dręczyć mnie po nocach :P. Z góry serdecznie dziękować Kamil. :-)

Programing: kreatywna-strona