The Settlers Dziedzictwo Królów - Poradnik gracza część 1

Drodzy Settlersmaniacy. Dzisiaj mamy dla Was rewelacyjny poradnik SUPER_SMOKIEGO dla piątej części Settlersów. W lutym tego roku zostaliśmy witryną marca, wówczas był przeprowadzony na gram.pl wywiad z nami, ja jako Kamil pisałem, że jestem bardzo trudnym przeciwnikiem w piątej części Settlersów, przyznam się szczerze, że troszkę okłamałem Was, ponieważ sformułowanie trudny przeciwnik jest mało prawdziwe w moim przypadku, prawdę powiedziawszy jest mi bardzo ciężko znaleźć przeciwnika, który mógłby mnie nareszcie pokonać, w całym rankingu mam tylko siedem przegranych, które spowodowane są rozłączeniem się połączenia internetowego w czasie gry, co prawda nie mam pierwszego miejsca, ale od września w ogóle nie gram w Settlersy ponieważ prowadzę dla Was serwis, aby prowadzić dla Was tą stronę musiałem z czegoś zrezygnować, ale tylko do wakacji, które będą już niedługo, dlatego napisałem dla Was pierwszą część poradnika specjalnie z myślą o tym, że do wakacji podszkolicie się troszkę, nie poddacie się zbyt szybko i już w pierwsze wakacyjne dni zagramy sobie razem w piątą część Settlersów, bardzo bym tego chciał, ponieważ nie mam za bardzo z kim pograć, Niemcy panicznie się mnie boją i uciekają z mojego pokoju do gry jak poparzeni, rzucają szybkie "cześć, muszę iść" i już ich nie ma, a przecież sami widzieliście mnie na filmie z okazji drugiej rocznicy strony, że przecież nie jestem podobny do umięśnionego Sylvestra Stallone i naprawdę nie ma się czego obawiać :-) Nie mam pojęcia skąd mi się ta strategia wzięła w mojej głowie, może jestem drugim wcieleniem Tadeusza Kościuszki? Nie wiem co mam o tym sądzić, ale chciałbym się wszystkimi moimi tajnikami podzielić z Wami, pozostawiam dla siebie tylko kilka drobnym niuansów, które niech pozostaną moją tajemnicą, ale wszystkie najważniejsze i najistotniejsze porady macie właśnie w tym poradniku, mam nadzieję, że zainteresuje on Was i że go uważnie przeczytacie i przetrenujecie grę Settlers Dziedzictwo Królów razem z nim, zobaczycie jak szybko staniecie się bardzo dobrymi graczami i będziecie mogli siać postrach na całym świecie :-) Poradnik jest przygotowany dla Was w całości, ale będę go dla Was odpowiednio dozował około raz w tygodniu, abyście nie przesadzili z siedzeniem przy komputerze. A więc czas ciąć metal i krzesać iskry zaczynamy pierwszą część poradnika. Aby się z nim zaznajomić kliknij na czytaj więcej. Najistotniejsze jest, aby na samym początku gry: Kupić maksymalną ilość poddanych za talary, które otrzymujemy gratisowo na samym początku gry. Do zadań naszych poddanych będzie należeć - Wznoszenie budynków, utrzymanie ich w dobrym stanie, zdobywanie surowców, a w razie niebezpieczeństwa możemy przeobrazić ich w służącą nam pomocą milicję do zadań specjalnych i obrony. Poddani nie przynoszą nam zysków z podatków, ale mogą nas wzbogacić o szybkie wydobycie surowców naturalnych. Natomiast do zadań osadników będzie należeć – Wnoszenie do skarbca opłat w formie podatków, jeżeli o nich odpowiednio dbamy, odwdzięczą się nam wzmożoną motywacją do pracy i wytrzymałością. Jeśli zostaniemy zaatakowani możemy zadzwonić w naszym zamku na alarm, osadnicy schowają się w swoich budynkach i zaczną ostrzeliwać nieprzyjaciela. Na samym początku gry należy wybudować szkołę z surowców naturalnych, gliny i drewna. W szkole tej opracowujemy technologie tzw. Budownictwo. Dzięki technologii Budownictwa możemy wybudować tartaki, chaty ceglarzy, a we wszystkich wolnych szybach, które są najbliżej naszego zamku, należy wybudować kopalnie do wydobywania różnorodnych surowców. Wszystkich budynków musi być ok. 12-stu, wraz z tymi budynkami otrzymujemy osadników, którzy będą wypracowywać dla nas podatki. Z budynków tych powinniśmy otrzymać tak zwany średni podatek ok. +500 talarów przychodu. Jeśli brakuje nam funduszy na postawienie 12-stu budynków powinniśmy wesprzeć się poddanymi, którzy pomogą nam w zdobyciu surowców na budowę tych budynków, pozyskując drewno i wydobywając surowce. Jeżeli w skarbcu pokażą się talary musimy jak najszybciej zainwestować je w jedną technologię, najlepiej Piśmiennictwo, ponieważ najbardziej ona jest przydatna do budowy kaplicy, rozbudowy ośrodków wiejskich do miejskich, czyli powiększenia ilości wszystkich osadników. Jeżeli zostanie nam trochę talarów to cały czas inwestujemy je w poddanych zwiększając ich liczebność. Dzięki powyższym działaniom możemy podwyższyć podatek ze średniego, który wynosi + 500 talarów przychodu do Wysokiego + 1000 talarów przychodu w ten sposób możemy szybciej rozwinąć gospodarkę. Z czasem motywacja naszych poddanych będzie niestety spadać, z powodu bardzo wysokich podatków, będzie rosnąć niezadowolenie, aby się przed tym uchronić, należy wyburzyć kopalnie kamieni i zatrudnić 25 poddanych do wykopaliska, celem szybkiego wydobycia kamienia i wybudowania z niego nie jednej lecz dwóch kaplic, celem zwiększenia motywacji do pracy - dwie kaplice konieczne są właśnie w tym celu, aby szybciej odbywały się msze święte, zwiększające wiarę i motywację osadników. W między czasie powinniśmy pamiętać o rozwijaniu wszystkich dostępnych technologii, które są dostępne na początku gry, jest ich aż 4-ry rodzaje. We wcześniejszych naszych poradach opisaliśmy budownictwo i piśmiennictwo, ale należy pamiętać także o technologii alchemii – która pozwala budować chaty alchemików i małe kuźnie, oraz technologii pobór - pozwalającej rekrutować wojsko, na razie o podstawowych możliwościach uzbrojenia. Z rekrutacją wojska nie należy się spieszyć, na razie wystarczy nam tylko sama technologia, ponieważ to właśnie ona, pozwoli nam rozbudować kasztel ( Zamek podstawowy) do twierdzy (Zamek udoskonalony), zanim to jednak nastąpi należy pamiętać o rozwoju budynków, aby uzyskać podatek + 1800 talarów, powinniśmy wtedy posiadać ok. ponad 60 poddanych. Aby pomóc sobie w osiągnięciu tego celu musimy wyburzyć kopalnie, ale tylko żelaza i gliny, pozostawiając kopalnię siarki w nienaruszonym stanie, celem uzyskiwania dalszego podatku z tej kopalni. Siarkę jako surowiec potrzebujemy w niewielkich ilościach, tylko do rozwoju niektórych technologii, takich jak alchemia, stopy (żelaza), metalurgia i chemia, dlatego nie musimy się obawiać, że zabraknie nam siarki i możemy ze spokojnym sumieniem pozostawić kopalnie siarki w nienaruszonym stanie, dzięki której, przy okazji możemy podnieść podatek. Przy wyburzeniu kopalni żelaza i gliny postępujemy tak samo jak przy wyburzeniu kopalni kamieni, zatrudniamy 25 poddanych do wykopania tych surowców z kopalni. Przez cały ten czas rozbudowujemy miasto, aby osiągnąć +1800 talarów dochodów. W między czasie musimy pamiętać, aby korzystać z pomocy kaplicy i zadzwonić dzwonem około co dwie minuty, celem poprawienia motywacji osadników. Jeśli o tym nie będziemy pamiętać, to motywacja drastycznie spadnie poniżej granic wytrzymałości osadników, którzy zbuntują się, porzucą miejsce pracy i odejdą z miasta, aby żyć na wolności w wiejskim ośrodku. Co prawda po sześciu minutach wrócą z powrotem do miasta, ponieważ jest to tylko rodzaj protestu i krótka chwila odpoczynku dla nich, nie mniej jednak jest to dla nas duża strata finansowa, związana z brakiem uzyskania w tym czasie podatku, a jest to niebezpieczne, bo koszty utrzymania wojska nie maleją i może okazać się, że nasz podatek jest na minusie, wówczas nasze wojsko utrzymuje się z naszych talarów, które odłożyliśmy na rozwój osady i jest to dla nas niekorzystne. Dlatego pilnujmy, aby motywacja osadników nie spadła poniżej 50% i zawsze zadzwońmy dzwonem w kaplicy na czas. Najlepsze części dotyczące rozwoju osady oraz tajemnic militarnych już wkrótce! :-) Zapraszamy! Wszelkie prawa autorskie co do powyższych porad zastrzeżone i nie pytać czy można pożyczać, bo nie można, a ja nie umieć odmawiać, a jak ja odmawiać, to ciężko mi potem z czystym sumieniem spać, więc bardzo proszę nie dręczyć mnie po nocach :P. Z góry serdecznie dziękować Kamil. :-)

Programing: kreatywna-strona